Головна » Статті » Для вчителів » початкової школи

Конспект уроку-подорожі з навчання грамоти для 1 класу на тему "Звук [ е ], позначення його буквами Е е"

Тема:   Звук [ е ], позначенняйого буквами Ее. Читання текстів за С. Козловим і О.Тихомировим.

Мета:закріпитиартикуляціюголоснихзвуків;ознайомитиучнів з новою буквою Ее; навчатичитатисклади та слова з буквою Е е; збагачуватисловниковий запас;

розвиватиувагу, логічнемислення; виховуватибережливеставлення до природи.

 

Хід уроку

І. Організаційна частина

ІІ. Оголошення теми уроку.Мотивація

  • Сьогодні у нас з вами буде незвичайний урок. Нас запросили на день народження до букви, яку ми сьогодні будемо вивчати. Але як вам відомо, що без подарунка не гарно приходити на свято.
  • Що окрім подарунка ще дарять іменинницям? (Квіти)
  • Так, ми з вами зробимо гарний букет, і подаруємо його іменинниці. За кожне правильне виконане вами  завдання наш букетик буде збагачуватись квітками. І коли букет буде готовий,то можна вирушати в подорож на День народження. Але живе іменинниця не так и близько.

ІІІ Актуалізація опорних знань.

  • А зараз, підготуємо наш язичок до роботи на уроці читання(квітка)
  • Гра «Перестав склади і прочитай слово» (квітка)
  • сто – ті                        тісто
  • нок – та                       танок
  • тор – трак                   трактор
  • ти – кві                        квіти
  • Знайдіть зайву букву  у словах : Нніна, містоо,лисст(квітка)
  • А зараз ми проведемо чистомовку. Я не буду називати останнє слово в рядку, а ви, за допомогою малюнків маєте її продовжити.

Чистомовка

А – А – А – абрикосів два.

И – И – И – полунички три.

І – І – І – а малинок дві.

У – У – У – одне кенгуру.

О – О – О – одне вікно.

Е – Е – Е – яблучко одне.

- Які звуки ми вимовляли в чистомовці? (Голосні).

 - Подивіться в будиночок голосних, скільки голосних ще не вистачає?

- Букву на позначення якого голосного звука ми ще не знаємо, але ви його чули в чистомовці? (На позначення звука [ е ])

-  Отже, на сьогоднішньому уроці ви познайомитеся з літерою - іменинницею, що позначає ще один, останній голосний звук [ е ]. Ви навчитеся читати склади та слова з новою літерою.

 - І тепер, коли в нас готовий букет, ми можемо вирушати в подорож на свято до іменинниці! (плакат)

https://tlum.ru/uploads/f737fac553b1b207d080e52c32bc4a2e70392e861980281f068a2c88aa8eab9e.jpeg
- І почнемо ми свою подорож з будиночка чаклунки ,яка розповість нам захопливу легенду про чудову квітку.

ІV Вивчення нового матеріалу.

  1. Слухання карпатської легенди
  • Чи сподобалася вам ця легенда?
  • Назвіть героїв цього твору.
  • Що змогло розтопити серце феї?
  • На які квіти перетворилися її сльози?
  1. Виділення звука [ е ]. Артикуляція звука.
  • Який звук повторюється в кожному складі слова едельвейс? (слайд 5).

Учні чітко вимовляють заданий звук, визначаючи, що рот при цьому відкритий, а губи розтягнені, повітря проходить вільно. Звук [ е ] можна вимовити дуже голосно і проспівати, він голосний.

  • В яких словах легенди іще є звук [ е ]? (Легенда, фея, мисливець, крижане, серце).
  • Де стоїть цей звук? (Всередині слова, в кінці слова).
  1. Гра «Впіймай звук [ е ]»

Екран, стіл, електричка, місток, телефон, телевізор

Гра «Магазин»

  • Купуємо тільки ті речі, в яких є звук «е»(Предметні  малюнки на дошці)

Праска, телевізор, черевики, сорочка, глечик, чашка, виделка, букет, телефон, мяч

  1. Ознайомлення з буквою Е е.
  • Розглянемо як виглядає літера Е велика.
  • Що нагадує Е? (Драбину, граблі).

                        Песик з плющу не кудлатий.          

Куцохвостик ліг поспати.

        Витяг ноги, ліг погріться,      

        Наче буква Е – дивіться.

 

-А тепер давайте розглянемо і порівняємо написання друкованої е маленької.

- Чи подібні ці літери в написанні? (Ні).

V. Фізкультхвилинка.

 - Ми з вами потрапили на острів, на якому почалось виверження вулкану, для того,щоб швидше його покинути треба багато сил, а для його зробимо фізхвилинку.

VI. Продовження роботи над темою.

  • Наступна наша зупинка – остів смаколиків. На ньому все таке смачненьке, що ми тут трішечки затримаємось
  • Відкрийте букварі на ст. 94

Робота з букварем (с. 94-95).

1). Читання складів та слів з буквою Е е.

        Утворення обернених і прямих складів за допомогою променевих

         схем (с. 94).

          Утворення та читання слів за стрілкою: ера, аул, лев, він.

Вчитель   пояснює значення слів ера, аул.

Ера - Початок літочислення, зв'язаний з якою-небудьісторичноюабо легендарною подією – ера динозаврів.

Аул - Назва села в деякихнародів на Кавказі.

2). Робота над текстом за Сергієм Козловським (с. 94)

Слухання тексту.

  • Про кого цей текст?
  • До кого прибіг зайчик?
  • Що він промовляв?

Читання речення: Він летів, немов вітер.

  • Як розумієте цей вислів? (Біг дуже швидко.)

Читання тексту в особах. Вчитель читає слова автора, діти – зайчика.

  • А з острова смаколиків ми потрапляємо на підводний човен,який довезе нас до замку Іменинниці. Але і на ньому нас будуть чекати певні завдання.

 

3)Робота над віночком слів. Читання слів з букваря (с. 95).

  • Діти, в віночку більше чого: рослин,чи звірів?
  • А з букви «Е» є ще дві тварини: це страус ЕМУ і африканська змія ЕФА

* Читання стовпчиків слів

4). Робота над загадкою (с. 95).

Слухання загадки. Виконання завдання до тексту – складання слова відгадки

  • Що це за цікаве вікно? (слово-відгадка- розсипані літери)
  • Повторне читання
  • Кого побачив хлопчик в телевізорі?

VIІ. Підсумок уроку.

  • Нарешті, ми з вами потрапили до замку іменинниці! І можемо її привітати!
  • Тепер ви знаєте всі букви на позначення голосних звуків.
  • А їх усього шість. Давайте їх назвемо!
  • Яку букву ми вивчали сьогодні ? Який звук позначає ця літера?

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: початкової школи | Додав: yana (10.12.2017)
Переглядів: 425 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar